İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Zula CEO’su Gözalan: 2 yeni oyun geliyor

ZULA’nın yaratıcısı InGame Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan, dijital oyunculara 2 yeni sürpriz hazırladıklarını açıkladı. Yeni bir MMO ile Zula Battle Royal modunu açtıklarını söyledi.

Capital’den Selçuk Ergenç’in ‘CEO Talk’ isimli programının konuğu 110 ülkede 30 milyon kullanıcının oynadığı ZULA’nın yaratıcısı InGame Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan oldu. Programda, pandemi ile hızlı büyüyen oyun sektörünü ve girişimciler için yeni fırsatları konuşuldu.

Selçuk Ergenç, ‘CEO Talk’ isimli programında konut ettiği InGame Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan ile pandemi sürecinde dijital oyun sektörünü konuştu.

Teknolojiye yapılan yatırımların tüm dünyada hız kazandığını belirten Selçuk Ergenç “Yeni dönemde en büyük girişimlerin oyun sektöründen çıkacağına inanıyorum. Oyun sektörünün çdk hızlı büyüyeceğine inanıyorum.” Dedi. Oyun sektörünün 7’den 70’e herkesi etkilediğini ifade eden Ergenç, “Mobil devrimle beraber sektör daha hızlı büyümeye başladı.

Globalde oyun sektörünün geldiği rakam 156 milyar dolara ulaştı. İş bir noktadan sonra e-spora döndü. Bireyselden çıkarak takım ruhunun olduğu, ortak hareket edilen strateji alanına döndü. Bundan sonraki süreçte hayatımıza oyunlaştırma girecek. Öğrenmede, eğitimde, yaptığımız sporda hayatımıza oyunlaştırma ile oyun sektörü biraz daha girecek.” Diye konuştu.

Dijital oyun sektörü neden bu kadar hızlı büyüyor?

Türkiye’nin oyun sektöründe biraz geriden geldiğini, önce gözlemleyip ardından aksiyon aldığını belirtenInGame Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan, “Oyun sektörünün büyüklüğünü şu örnekten anlayabiliriz. Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşundan ilk 6’sının yıllık gelirlerinin toplamı Çin’de bir oyun firması olan Tencent kadar oluyor. Bir ülkenin en büyük 6 firmasının geliri Çinli bir oyun firması kadar oluyor ve yıllardır bu şekilde. Dolar artışıyla birlikte bu makas giderek açılıyor. Oyun sektörü dünyada uzun süredir büyüyor.” şeklinde konuştu.

Oyun sektörünün gelişmesinde mobil devrim ve internetin evlere girmesinin çok önemli olduğunu vurgulayan Gözalan, “Bu kişisel deneyim karşılıklı çoklu deneyime dönüştü. Oyun sektörü eğlence sektörünün önemli bir dikeyinde. 7 yıl önce dünya oyun sektörü büyüklüğü dünya sinema ve müzik sektörü büyüklüğünü geçti. Bütün Hollywood yapımları, konser, dijital hepsinin toplamını geçti. Türkiye sıralama da 18. sırada. Oyun 3 ana dikeyde consol, mobil oyunlar ve PC oyunları olarak ele alınır. Oyun konusunda ülke olarak oluşturduğumuz gelir 1 milyar dolar civarında.” İfadelerini kullandı.  

Devletin 2018 yılından itibaren dijital oyun sektörüne önemli teşvikler vermeye başladığını belirten Zula yaratıcısı InGame Kurucu Ortak ve CEO’su Burak Gözalan, bilişim, yazılım ve oyun sektörü en önemli ihracat kanalı olacağını devletin fark ettiğini söyledi.

Türkiye’de Zula ve League of Legends Süper Ligi oynanıyor

İnternet üzerinde oyun oynama sürelerinde ciddi artış olduğunu vurgulayan Gözalan bu konudaki gelişmeleri madde madde şu şekilde sıraları;

  • Oyun oynama profilinde beklenmeyen bir değişim var.
  • Oyun sektörü eğlencelik bir içerik. Youtube, Netflix gibi oyunda insanın zamanını değerlendirmesi konusunda bir içerik.
  • Evlere kapalı kalınan bu dönemde tüm dünyada tüketilen içerik sayısı değişmedi tüketilen içeriğin süresi değişti.
  • Oyunda en büyük alan olan mobilde üst yaş grubunda ciddi oyuncu sayısı bir anda geldi.
  • Pandemi süreci dijitalleşmenin üst yaş grubunda mecburi hızlanmasına başladı.
  • Netflix kullanımı yüzde 50’nin üzerinde artı
  • Genel oyun artışı yüzde 54 civarında.
  • Türkiye’de oyun konusunda artış yüzde 42 arttı.
  • Oyun sektöründe günlük aktif kullanıcı sayısı ve oyun içinde geçirilen süre arttı.
  • Oyun konusunda gelir, günlük aktif kullanıcı ve aylık aktif kullanıcı sayılarında ciddi oranlarda artış var.
  • Dünyada ve ülkemizde oyun oynama süreleri arttı.
  • E-sporun hedef kitlesi 13-25 yaş arası.
  • E-spor oyuncu kitlesi ağırlıklı olarak erkek.
  • Bu kitle televizyon izlemiyor. Bu kitlenin yüzde 64’ü blogger kullanıyor.
  • Çocuklar günlük 4 ila 8 saatini oyun ve oyun içeriği ile geçiriyor.

Türkiye’de büyüklük ve uluslararası kurallara uyan Zula Süper Ligi ve League of Legends Ligi olmak üzere 2 resmi lig olduğunu hatırlatana Gözalan, “Bu şartlara uymak için belirli altyapısal ve hukuksal süreciniz olmalı. Bizim 2500 metrekare kapalı alana sahip bir e-spor arenamız var. Burada müsabakaların fiziki finallerini gerçekleştiriyoruz. 156 milyar dolar arası bir büyüklük dijital oyun sektörü. E-sporun yıllık geliri yıllık 1 milyar dolara daha yeni geldi. Ancak bu kadar çok konuşulmasının sebebi konusunun iletişim konusunda dışa vuran eğlenceli yüzü olması. Oyunu oynuyorsunuz, çok seviyorsunuz ve oyunu çok profesyonel oynayanları seyrediyorsunuz. İçinde bulunduğumuz bu dönemde bütün spor müsabakaları kesildiği halde e-spor müsabakaları izleyici ve adetsel sayısı artarak devam ediyor.” Açıklamasında bulundu.

Zula haritaları oyunculara soruluyor

Güney Kore’de yıllardır e-spor akademilerinin bulunduğunu vurgulayan Gözalan şunları söyledi; “Üniversite yerine çocuklar e-spor akademisine gidiyor. Bu bir tercih konusu. Her şeyin fazlası zarar. Ama belirli saatlerde çocuklar bu konuya odaklı ise bu işi daha profesyonelce yapmalarına ciddi imkanlar sağlıyor. Profesyonel bir oyuncu tek başına ailesini geçindirecek bir geliri evine getirebiliyor. Bizim e-spor takımlarımızın oyuncuları 16-17 yaşında. Türkiye şartlarına göre asgari ücretle karşılaştırdığınızda her ay asgari ücretin minimum 5 katından fazla gelirler edebiliyor. Başarılıysa ve kendini iyi bir şekilde geliştirebiliyorsa transfer olabiliyor. Futbol gibi bu çocukların menajerleri var, bonservisleri var. Takımdan takıma transfer olabiliyorlar. Katıldıkları turnuvalarda aldıkları ödüllerden çok ciddi gelirler elde edebiliyorlar. E-spor sadece eğlence amaçlı değil profesyonel olarak yapabilirlerse başarılı olabilirler.

Dijital oyun Zula hem yazılım hem de yayıncı tarafı Türkiye’de. Hangi haritaların yapılacağı oyunculara soruluyor. Çanakkale ve Uzungöl haritası bu şekilde çıktı. Kaynak: https://zulaoyun.com/

Türkiye E-Spor Federasyonu ile bu konuda önemli çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Gözalan, “Liselerde, üniversitelerde çalışmalar yürütüyoruz. Kadın oyuncular yetiştiriyoruz. Dünyanın ender ülkelerinden biriyiz kadınlar ligimiz var e-sporda. Bizim bir oyuncumuz var okul birincisi ve ben gurur duyuyorum bu konuda. Oyuna ciddi zaman harcıyor. E-sporcu olmak kolay değil. Saatlerce antreman yapmanız gerekiyor. El-göz ve beyin koordinasyonu çok zor. Müsabaka sırasında eğer finalse büyük stres altındasınız. Binden fazla seyirci var. Işıklar var. Takım arkadaşınızın, rakibinizin ve koçunuzun sesleri var. Bu nedenle kolay bir spor dalı değil. Zaten 23 yaşına kadar yapılabiliyor. Frekans ve kapasite düşüyor.” İfadelerini kullandı.

Zula kadar farklı ve büyük bir oyun geliyor

E-spora yatkın bir Massively Multiplayer Online (MMO) Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi oyun hazırladıklarını belirten Gözalan, “Türkiye bir MMO cenneti. Doğu Avrupa ve Türkiye’de MMO oyunlar çok tutulur. Mobilini 17 Ocak 2020’de open betaya çıktı. Call Of Duty Türkiye’de 6 milyon indirme gördü. Bizim bu yılki hedefimiz 10 milyon. Haziran ayında direk online olacak. Şuan oyunu indirip oynayabiliyorsunuz ama halen development (gelişim) süreci devam ediyor. Biz sosyal medyada duyurmadık daha. Şuanda bu oyunun indirilme sayısı 2,5 milyonu geçti ve bu oyun ile ilgili iletişime başladığımızda 10 milyonu göreceğiz.” Dedi.

Oyuncular için bayram hediyesi olarak ikinci bir armağan hazırladıklarını vurgulayan Gözalan şunları söyledi; “Battle Royale modumuzu açtık. Battle Royale bir oyun tipidir aslında. PubG ve Fortnite gibi dünyaca ünlü oyun tipleri var Battel Royale oyun tipinde olan. 2,5 yıllık bir yazılımla Zula kadar farklı ve büyük bir oyun yaptık. Bakıldığı zaman aynı başarıyı sağlayacağız. Çünkü Battle Royale oyunları oynayamıyor çocuklar. Yabancı oyunlar başarılı ama çok yüksek konfigürasyon gerektiriyor. Türk Battle Royal’i geldi. Bayramda herkese açtık oyunu. Şuan Battle Royal modumuzu oynayabiliyorlar.”

Rakamlarla oyun ve Zula
  • Ülkemizde oyun sektöründe oyuncu sayımı 2018’de 30 milyon
  • Oyuncu sayısı 2019’da 2 milyon artarak 32 milyona çıktı  
  • Oyun sektöründe ciro 830 milyon dolardan 1 milyar dolara çıktı
  • Türkiye dijital oyun sektöründe dünyada 18. Sırada.
  • Bir nişancı oyunu olan Zula 2012 yılında yazılmaya başlandı
  • Zula oyununa yaklaşık 3,5 milyon euroluk bir yatırım yapıldı
  • Zulanın yazılım süreci yaklaşık 3,5-4 yıl sürdü
  • Zula Facebook kullanıcı sayısı 1 milyonu geçti. Instagram’da 712 bin kullanıcısı var
  • Zula oyunu indirim sayısı Kişisel bilgisayarda (PC) 24 milyon
  • Zula mobil 2 yılda 100 milyon hedefe ulaşmak istiyor
  • Zula anlık oyuncu sayısına 23 Nisan’da 68 bine ulaştı

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir